Instagram oznámil spuštění vlastního tržiště s NFT, které brzy umožní uživatelům razit NFTéčka a obchodovat s nimi.
Instagram spouští tržiště NFT
Ve svém čtvrtečním oznámení sociální síť prohlásila, že svým uživatelům brzy umožní na své platformě razit digitální tokeny. Platforma rovněž spustí vlastní tržiště, které tvůrcům umožní prodávat jejich vlastní NFT.
Prozatím Instagram umožní prodej NFTéček pouze vybraným uživatelům. Funkce by však měla být brzy přístupná všem skrze nové NFT tržiště.
Instagram také zavede sadu nástrojů, která uživatelům pomůže s orientací na tržišti, aby mohl razit a prodávat NFTéčka opravdu každý. Celá funkce je vyvíjena ve spolupráci se společností Polygon.
„Tvůrci budou brzy moci prostřednictvím Instagramu vyrábět vlastní digitální sběratelské předměty a prodávat je fanouškům na Instagramu i mimo něj.“ K dispozici budou mít komplexní sadu nástrojů, od tvorby (blockchain Polygonu), přes vystavování až po prodej. „Lidé mohou snadno podpořit své oblíbené tvůrce nákupem jejich digitálních sběratelských předmětů přímo v rámci Instagramu,“ opakuje se v oznámení.
V oznámení se také uvádí, že Meta pracuje na rozšíření typů digitálních sběratelských předmětů, které lze prostřednictvím Instagramu sdílet.
„Rozšiřujeme také typy digitálních sběratelských předmětů, které můžete prezentovat na Instagramu, o video. Navíc k již podporovaným blockchainům a peněženkám přidáváme podporu pro blockchain Solana a peněženku Phantom.“ „Na Instagramu budou nyní k dispozici informace o vybraných sbírkách, u nichž byla metadata převzata z OpenSea, například název a popis sbírky.“
Optimistický Zuckerberg
Technologie NFT v roce 2022 se příliš nevyvíjela. Společnost Meta není klesajícími čísly nijak znepokojena a pokračuje v experimentování s kryptografickým a NFT sektorem. Společnost nedávno zveřejnila zprávu o výsledcích za 2. čtvrtletí, v níž odhalila ohromující ztrátu ve výši 3,7 miliardy dolarů. Mark Zuckerberg zůstává optimistou. Věří, že se jeho společnost brzy odrazí ode dna, vzhledem k nedávným investicím do sektorů Instagram Reels a umělé inteligence.
„Bylo dobré vidět příznivý vývoj v oblasti angažovanosti uživatelů v tomto čtvrtletí. Ten pochází z produktů, jako jsou Reels, a z našich investic do umělé inteligence,“ řekl Mark Zuckerberg, zakladatel a generální ředitel společnosti Meta. „Vynakládáme více energie a soustředíme se na naše klíčové firemní priority. Vytváříme krátkodobé i dlouhodobé příležitosti pro společnost Meta i pro lidi a podniky, kteří využívají naše služby.“ dodal.