Platební gigant Mastercard nabízí tradičním finančním institucím pomoc při vstupu do kryptoměn tím, že jim poskytne potřebné fiatové platební mechanismy.
Projekt je společným počinem se společností Paxos, přičemž společnost Mastercard nabízí bridge. Mastercard se postará o dodržování předpisů a bezpečnost, což jsou dvě největší výzvy, kterým kryptoměny čelí, pokud jde o institucionální uživatele.
Mastercard nabízí urychlení institucionálního přijetí kryptoměn
Partner Mastercard, společnost Paxos, se již proslavil jako platforma pro obchodování s kryptoměnami, kterou používá společnost PayPal. Nyní bude díky partnerství s Mastercard dále postupovat u bank.
Společnost Mastercard se zase projevila jako silný zastánce kryptoměn. Vydavatel karet je průkopníkem různých nástrojů včetně technologie umělé inteligence, které mají zlepšit bezpečnost kryptografických karet.
Podle Jorna Lamberta, hlavního digitálního ředitele společnosti Mastercard, je bezpečnost hlavním faktorem, zda se instituce rozhodnou tuto technologii přijmout, nebo ne.
„Existuje spousta spotřebitelů, kteří se o to opravdu zajímají a kryptoměny je zaujaly, ale cítili by se mnohem jistěji, kdyby tyto služby nabízely jejich finanční instituce,“
řekl Lambert v pondělí televizi CNBC. Šéf Mastercard dále dodal:
„Pro některé lidi je to stále trochu děsivé.“
Mastercard doufá, že jejich zapojení pomůže uklidnit přetrvávající obavy, které by banky mohly mít.
Šéf digitální divize Mastercard: Kryptozima není tak špatná
V pořadu CNBC byl hlavní digitální ředitel společnosti Mastercard dále dotázán, zda nedávná kryptozima zpomalila nebo zastavila adopci kryptoměn, ale tuto myšlenku odmítl. Muž z Mastercardu je stále velmi optimistický, pokud jde o širší odvětví.
„Bylo by krátkozraké si myslet, že malá kryptozima předznamenává jeho konec. My to tak nevidíme,“
řekl Lambert.
„S příchodem regulace budou mít kryptoplatformy k dispozici vyšší stupeň zabezpečení a v příštích letech uvidíme, jak se spousta současných problémů vyřeší.“
Podle Lamberta bude kryptografie tvořit ústřední pilíř dlouhodobé strategie společnosti Mastercard, přičemž toto odvětví je nyní „na prahu skutečného mainstreamu“.