Společnost Epic Games získala 2 miliardy dolarů ve fundraisingu vedeném společnostmi Sony a KIRKBI (majitel skládaček LEGO). Epic games je tvůrcem Unreal Engine a vydavatelem populární videohry Fortnite.
Společnosti Sony a KIRKBI investovaly do transakce rovným dílem, každá z nich vložila 1 miliardu dolarů. Hodnota Epic Games tak vzrostla na 31,5 miliardy. Zakladatel a generální ředitel Epic Games Tim Sweeney si kontrolu nad subjektem ponechá.
Výrobce herní konzole PlayStation Sony v minulosti investoval do Epic Games 250 milionů dolarů.
Epic se přesouvá do Metaverse
Investice má být použita na „posun v budování metaverza a na podporu jeho trvalého rozvoje“. Cílem je formovat metavers tak, aby byl bezpečný pro děti a zároveň vytvořil pohlcující digitální prostředí pro hraní mládeže.
Podle Epic Games se trojice firem zaměří na vývoj nových forem zábavy, které zkoumají vztah mezi digitálním a fyzickým světem.
Epic Games zaznamenaly v posledních letech rekordní růst, který byl podpořen neustálou expanzí hry Fortnite a enginu Unreal. Kromě toho se korporace poohlíží po akvizicích, naposledy po Bandcampu, platformě pro komunitu hudebníků a umělců.
Kvůli antimonopolnímu sporu se společností Apple se však dostala pod palbu kritiky veřejnosti.
Apple si obvykle účtuje 30 % všech transakcí u aplikací zakoupených přes App Store. To se pochopitelně nelíbilo Epic Games, vzhledem k tomu, že dnešní hry jsou napěchovány mikrotransakcemi. Herní společnost v soudním sporu tvrdila, že 30% podíl Applu na nákupech je monopolní.
Soudce dospěl k závěru, že Apple sice smí účtovat provizi, ale kritizoval metody technologického giganta, kterými si 30% „daň“ zajišťuje. Apple nepovoluje přesměrování mimo svůj ekosystém např. za účelem nákupu herní měny přes prohlížeč (tedy mimo hru), což Epic Games dělalo se svými „V-Bucks“.
Je to jen móda?
Metavers slibuje vizi internetu budoucnosti, v němž uživatelé komunikují v trojrozměrném prostoru prostřednictvím avatarů.
Má být revolučním vylepšením, které předefinuje způsob, jakým lidé nakupují, socializují se, hrají hry, a dokonce i pracují. V současné době neexistuje jasný popis „metaverza“, především proto, že zatím neexistuje. Všeobecně se na něj pohlíží jako na síť virtuálních míst, která umožní nové formy online propojení.
Zájem o metavers vzrostl po tom, co se mateřská společnost Facebooku přejmenovala na Meta. Od té doby zažil svůj boom a nyní je na poklesu.