V loňském roce se Facebook snažil stát vejít do historie metaverza, když se společnost přejmenovala na Meta. Od té doby se pojem metavers šíří jako požár. Plamen NFTéček se úspěšně chytal v dalších a dalších odvětvích a šlo bezpochyby o nejžhavější téma roku 2021.
Nyní se však zdá, že zájem retailových obchodníků obojí opadá.
Alarmující údaje z Google Trends
Údaje z Google Trends jsou obvykle dobrým způsobem, jak posoudit zájem maloobchodu o určitá témata. V tomto případě se blíže podíváme na jednoletý graf objemu vyhledávání klíčových slov „metaverse“ a „NFT“ v celosvětovém měřítku.
Takto vypadá graf vyhledávání metaverza:

Toto je stejný graf upravený pro klíčové slovo NFT:

Je patrné, že zájem se vrátil na úroveň z října loňského roku. Vrátil se tedy do doby před zimním humbukem, kdy mnohé NFT kolekce dosáhly maximální vyvolávací ceny.
Objem obchodů s NFTéčky klesá
Údaje o vyhledávání samy o sobě lze jen stěží použít k posouzení zájmu. Celkový objem obchodování s NFTéčky však výše uvedenou domněnku podporuje.

Stojí však také za zmínku, že maloobchodní zájem o kryptoměny obecně v poslední době poněkud klesá, což se také projevilo podstatně nižším objemu obchodů. Samozřejmě se najdou výjimky.
Objemy obchodů s BTC na Ukrajině a v Rusku minulý týden prudce vzrostly kvůli probíhající válce mezi oběma zeměmi. To dalo mnoha zastáncům Bitcoinu příležitost zdůraznit status kryptoměny jako nekorelovaného aktiva.