Mateřská společnost Facebooku Meta se možná nechá unést vlnou trendu NFTéček. Týmy napříč Facebookem a Instagramem plánují funkce, které by uživatelům umožnily zobrazovat tokeny na svých profilech. Dalším prototyp by uživatelům umožnil razit NFT přímo na samotné platformě.
Zdroje těchto novinek uvedly, že Meta „diskutovala“ o zavedení tržiště, kde by uživatelé mohli tokeny nakupovat a prodávat. Není to zdaleka první konglomerát sociálních médií, který s touto myšlenkou přišel. Reddit již koncem loňského roku začal najímat pracovníky na pozice, kteří by vybudovali vlastní tržiště s NFT. Další sociální gigant, Twitter, naznačil plány na implementaci NFT do konkrétních příspěvků na platformě.
Veškeré snahy společnosti Meta v této oblasti „jsou v počáteční fázi a mohou se ještě změnit“. Pravděpodobně to není úplně poprvé, co společnost uvažuje o práci s NFT.
Společnost před časem změnila svůj název na Meta, snad aby vyjadřoval vizi metaverzu. V té době jeden z produktů šéfů společnosti poznamenal, že v budoucnu chtějí podporovat „limitované digitální objekty, jako jsou NFT,“ a umožnit lidem přeprodávat je „bezpečně.“ Šéf Instagramu Adam Mosseri minulý měsíc uvedl, že platforma si dělá průzkum NFT. Vymýšlí také způsoby, jakými je lze „zpřístupnit širšímu publiku“. Momentálně se Facebook potýká s úbytkem mladších uživatelů. Vzhledem k tomu lze s jistotou říci, že „širší publikum“ je starší než typický NFT fanatik.
Zda se něco z toho uskuteční, se teprve uvidí. Nutno dodat, že minulé pokusy o vstup do kryptosvěta byly poněkud kontroverzní. Vzpomeňme si například na peněženku Novi spojenou s kryptoměnou Libra.